Katter, skidor, snö och basket

Hela min släkt har en förkärlek till katter. Det är iallafall vad jag inbillar mig. Kanske det är för att jag själv är katt-tokig, så tror man att alla andra är det? Jag har inga katter, men ibland när min granne Adam åker bort, vilket han gör ofta, så sitter jag kattvakt åt hans katter, Bella och Titus. Titus är en stor, då menar jag stor (helena: Kalle-stor) katt. Vi kallar han för isbjörnen. Han är kritvit och hans fjärtar luktar inte hallon precis. hehehe. Bella är en madame com älskar grädde och när man kliar henne på magen :) De är syskon och underbart sällskap. Så till tisdag ska de vara hos mig. Det blir kul :)



Trodde jag aldrig skulle säga det- men jag håller på att bli norsk. Helen, min tokiga väninna från Värmland, och jag tyckte det hade vart så mysigt och trevligt att kunna vara ute i de fina spåren som finns i Oslos skogar (det är väligt bra backar och spår).  Tillsammans gick vi till en sportsaffär och inskaffade nya längdskider! Det är värt ett Halleluja! Vi tror att vi kan smälta in emr i Norge om vi lärer oss att åka skider, får se om det stämmer :) Så nu står ett par alldeles sprillans nya Madshus längskider tillverkade i LIllehammer i min hall.

Så varför har vi köpt skidor? Du vet när man flyttar söderut, så tror man att man har kommit undan det där med snö och slask, minusgrader, våta skor, kalla händer....MEN NEJ! I Oslo är det ännu värre än i Sundsvall. Det beror på att de inte vet hur man ska ta bort all snö när när det kommer 1meter på 1dag...typ. Jag har aldrig i mitt liv sett så mycket snö som nu. Flera dagar har det hållt på! Kontentan av det hela- det är sjukt mycket snö här! Därför skidor. Snö.

Slutligen basketmatch. Asker mot Ammerud. Ungefär som stekare vs. ghettot. VI missade halva matchen, pga min bil som var insöad. Den har stått parkerad på samma ställe i 1vecka. Det var MYCKET snö på och runt den.Uscha. Det tog 30min att gräva fram den.

Nu ska jag hälsa på Jack. Och cola.

Kommentarer :

#1: Helena

Katter är ju fantastiska djur så hur ska man kunna låta bli att älska dom? Egensinniga, personliga, självständiga och otroligt gosiga varelser.

Just nu har jag ena katten liggandes på en stolsdyna framför dataskärmen som är hans favoritplats när jag bloggar. Den andra kissen som nyss fyllt 13 ligger på en av de nytvättade filtarna i vardagsrummet och myser som bara en katt kan göra.

Ha det bra kusin!

/Helena

skriven
#2: helen

http://www.viraltrafik.se/?helen

skriven

Kommentera inlägget här :