Den morgonen

Du kom till mig
våren var som vackrast när du kom till mig

om jag vetat det jag vet nu när du fanns hos mig,
nu är det för sent.
Förälskade 
satt vi på balkongen och berusade
vi delade en flaska till och älskade
varandra till sömns.
Och när vi vaknade var rummet ljust
Och gatan utanför var lika full av liv och rörelse
som jag.
Och i en säng på tredje våningen
drack vi te med mjölk och honung.
Du hade en gitarr och jag
spelade du dansade.
Den sommaren
vi åkte ut på Lidingö och hem igen
vi körde på en fågel och begravde den
nånstans vid en sjö.
 
När hösten kom
sa du att "nu känns det som det börjar om"
men jag var bara tyst och tom när hösten kom
och sommaren dog.
Men det händer att jag går förbi
huset som du bodde i
Det händer att jag ser dig då och då
Vi trodde att vi fattade
blundade och skrattade
Tog allting vi kunde få
undrar vad vi tänkte på.
Den morgonen
jag minns dig där i fönstret
sista morgonen
Det hände nåt på natten
och på morgonen
var allting förbi.... 








Niklas Strömstedt, say no more :)

Kommentarer :

#1: Helena

Oj, vilken flashback jag fick nu. Niklas Strömstedt när han var som bäst, eller bra i alla fall ;)

Ha det bra käre kusin

/Helena

skriven
#2: johanna

Åh Strömstedt! En av mina favvolåtar!

skriven
#3: meline

Romantiskt!

Jag får gåshud!



Therese!?

Mina skor kommer om 10 min. Jag ringde budkillen och tjatmasade lite.

Lyckorus!



Ha en finfin helg vännen.

På måndag blir det kaffe och semester-planer.



Hola Bandola!

skriven

Kommentera inlägget här :