Helg, du kära helg!

Vad är det för speciellt med helg? Varför längtar man alltid till fredag kl.16:01?

Det har vart en helt underbar fredag, lördag och söndag! Det började inte så bra med feber, hosta och täpt näsa (sitter i fortfarande). MIn käre sambo tog flyget till nordligare breddgrader för att med buller och bång vinna över Tromsö (basket). Det gick inte som planerat. De förlorade. Förlorade. Förstår att det är svårt att erkänna för sig själv att någon annan är bättre än sig själv. Jag är själv tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna. Men jag tänker att så länge jag förlorar mot någon som ÄR bättre, så går det att acceptera. Dock tar det lite tid att smälta. I och med att sambon var bortrest har råttorna dansat på bordet, haha! Bokstavligt talat? NEJ! Fredagen skulle bli en lugn och mysig hemmkväll med film, popcorn, sällskap med värmlandstöser...det som skedde var att vi fick ett väldigt inbjudande förslag om att överkonsumera alkoholhaltiga drycker. Deal! Vi slutade på Onkel Donald, som kvällen till ära spelade en underbar mix av populära radiohittar och gamla, kända "svenklåtar". Heja Carola! Norrmän älskar Carola.

Uppsummering av lördag, 10 ord:
1. Stillsamt (en av de lugnaste dagarna jag haft på länge)
2. Snor ( förkyld som bara den, det rinner och rinner och rinner och rinner.....)
3. Smärta ( vax, vaxning, vaxning av vader, vaxning av lår, brasiliansk vaxning...DEN DU! fyyy faaaaaaaaaan)
4. Brunost (favvo-frukostpålägg just nu)
5. Nudlar ( lunch, middag när inte sambo är hemma)
6+7. Cafe Sör ( mysigaste caféet i oslo, mitt i centrum)
8+9. Pablo Fransisco ( live standup på Sentrum scene! se klipp från Youtube!)
10. Skittles ( fantastiskt godis från USA)

Sushi rocks!

Kommentarer :

#1: meline

Härlig helg:)



Ha ha... fasen att jag fann körkortet... vilken tur!! Jag droppar by imorgon runt 18.30-19.00 skulle jag tro. Dumt att ta med det till Prag liksom.



Tack för en underbar helg:)

skriven
#2: helen

thæræææsæ du er ikke hjemme den tia :) da er du på visning remember? :) køss

skriven
#3: Fia

Det finns bara VINNA i min skalle också!

Varför ska man annars spela matcher?

morr



Om du känner dig les snågon dag framöver...tänk bara på:



" R E U N I O N i OSLO den 15-18 maj 2009"

Weeeeehoooooooooo bli GRYMT!!

Moahahaha

skriven

Kommentera inlägget här :