Plusgrader, tyrkisk peber, ny frisyr och sushi


Nu ligger jag hemma i soffan och är supermätt. Har precis ätit en av de bästa (och billigaste) sushin som man kan köpa i Oslo. Restaurangen heter Sakana Sushi, ligger på Prinsens gate 8 precis bredvid Karl Johan. Det är ett litet, spartansk ställe. Inte så mycket av interiör och innredningen är ingen att sätta i julgranen. Men bestämmer man att äta på plats, blir det ändå en intim känsla eftersom det är så få bord. Jag köpte 6 bitar maki ( lax, advokado, laxrom, scampi), 1 vanlig lax och en vanlig scapi. Asgott!

Innan maten satt jag hos min frisör, Camila. Hon är jätteduktig, skön person som hjälper mig med mitt hår. Jag har ju alltid haft långt, blont hår- så länge jag kan minnas. Men i december så besämde jag mig för att få bort ALLT det som var slitet. Det var ju inte lite! Så då bar det av till Camilla och hon klippte mig i den frisyren jag har idag. Lång page kan man kalla det. typ. Men de har börjat med ett nytt concept på salongen (HOPE) där jag går. Så de ville pröva det på mig. Det innebär följande:

  1. dela in håret i 4 delar, ta en del i taget och lägga en olja med avlappnande effekt  i botten.
  2. massera in oljan i botten och samtidigt få en huvudbottenmassage.
  3. shamponera in övrigt hår med hjälp av en svamp, eftresom det bara är håret som ska ha shampo- inte botten!
  4. massage igen
  5. skölja ut olja och shampo
  6. dela in håret i 4 delar igen, sen tvinna in en kur som är bland det bästa jag någonsin har prövat!
  7. medan kuren verkar, få en nacke- och armmassage
  8. skölja ut allt
  9. KLART!

Det här tog 50min, och resultatet är helt sjuuuukt bra! Ni ska se kvaliteén som håret har nu! Sen klippte hon mig, blev lite kortare och ser mycket fräshare ut. Snart är det basketmatch, Asker mog Gimle/Bergen. Nu är det vinna eller försvinna som gäller. Jag ska hålla alla tummarna för Asker och hoppas att ni gör det med!



Kommentarer :

#1: meline

Gud vad fint håret blev!

Hoppas ni hade det mysigt igår... jag utprövade min nya maträtt på Helen och hon överlevde ju. Så nästa gång vore det skoj om du skulle våga dig hit tillsammans med Helen på en bit mat.



Idag åker jag hem to Sweden och tar en långhelg i skogen med mamma + fet hund.



Ha en fin helg!:)

skriven
#2: helen

vet du hur vacker du ær min væn! vet inte hur många ggr ja ska sæga hur glad ja ær før att ha dei som min væn! ses senare! Stor kram.

skriven
#3: Helena

Vilket snyggt foto på dig, men så är det förstås ett snyggt motiv och då kan det inte bli annat resultat.

Men att använda ordet Asgott i beskrivning av Sushi gav dubbla budskap ;)hahahahaha. Gott är det i alla fall.

Sköt om dig kusin!

Kram!!

/Helena

skriven
#4: moofasaa

Rättelse: Håller med kusin Helena om ordet "asgott"

Det är en dubbelmening i det som inte stämmer- Men sushi är af väldigt gott :)

skriven
#5: meline

Hej min käre drink-vetare.



Nu v ill jag bara upplysa dig om att en viss värmlänning är på lyran igen. Jag dricker:



Mosad lime.

Massa iskuber.

Lite Bacardisprit (mjaa ganska mkt)

En skvätt midori (grön sak)

Sockerdricka



Och drinken heter "Meline är lite full".

Och, den är inte så god. Men den funkar:)



Hälsa Oslo!!!!



KYSS!

skriven
#6: Malin

Hej tjejen!



Såg att du fixat en blogg så jag kikar in =)

Snart så kommer vi ju och hälsar på dig.



Kram på dig!!



// Malin

skriven
#7: tess

meline- du är sjuk...sjukt kul! Tror vi ska skriva en egen drinkbok med drinkar som du hittat på...den kommer bli stor och tjock, som din hund...hahaha :)

skriven

Kommentera inlägget här :