1+1=2

Man behöver inte va en rocket-scientist för att lösa den uppgiften, eller hur? Det är en enkel sak. En enkel match. Tror samtliga som såg Asker Aliens spela 1a semifinal match mot seriemästarna Tromsö tyckte det samma. En enkel match. Ronny "the hulk, the machine, the slam-dunk-mother-fucker-mad-man" gör en sjukt bra insats och krossar ett gästande Tromsö totalt! Men jag är nervös från början till slut. Pulsen ligger över 120- jag lovar! Jag har tilochmed handsvett! Tittar jag till vänster om mig, så är Helen likadan. Nervös, men glad. Det här är basket och finfin underhållning!

1a semifinalmatch kommer bli ihågkommen som den dagen då stormen tystnade.

Rakt igjenom hela matchen får vi se vilja, insats och inte minst hjärta. Det viktigaste av allt. Hjärta. De tar returer som aldrig förr, de träffar skott, de slänger sig efter lösa bollar, de springer som jagande vargar. De jobbar som ett lag. Och det ser vi, det är underbart. Fy fan va good shit ni är. Jag måste ju ge en extra eloge till Ronny.
Han är min största idol, jag är hans största fan. Haha! Sånn tur jag har att han både är min pojkvän och sambo :)

Asker vinner 1a semifinalmatch av 3st.


Om du är intressera av statistiken för den här matchen kan du gå in på Basketligans hemsida.
vet att bl.a en viss grek  läser det här- så måste skriva en speciell hälsning till dig.  You rock!

Kommentarer :

#1: meline

Vilken duktig man du har!!



Jag saknar dig också. Sverige i all sin ära... men helg är inte helg utan Helen och Therese inte. He he.



Och mina drinkar Therese... du skulle ha smällt av. Usch!



Klart vi ska fika en dag!!!

Eller sushi på din gata?!



KLÄM!

skriven
#2: Theo

Vell skrevet! Takk for hilsnen, regner med at den var til meg;)

skriven
#3: tess

klart den var till dig theo! finns ingen coolare grek än dig, och som kan dunka bättre! Helen sa det med- att Theo ser ut som om han flyger när han ska dunka :) hoppas ni gör en repris i Tromsö på fredag (imorgon)

skriven

Kommentera inlägget här :