Längtan...

Jag har precis sett Pixlars nya tecknade/animerade film. Den heter "The tale of Despereaux" och var väligt bra. Men jag älskar ju Disney och liknande filmer :) I filmen är det en scen där en prinsessa står i fönstret och längtar till en värld där solen skiner och allt är bra, väldigt klisché, but anyway.

Så jag började tänkta på det, att längta. Jag längtar otroligt mycket efter min familj, mamma, pappa, Marlene, mormor, Åke, Simpson, Oscar- men jag vet att jag kommer att träffa dom snart. Jag längtar jättemycket till sommaren med sol, bada, fina kjolar, varma kvällar och grilla i parken. Men jag vet att sommaren kommer, snart. Jag längtar till resan som jag och Ronny ska göra under påsk ( vi ska till Sharm al sheik, Egypten). Jag längtar till Malle kommer tillbaka från att ha vart i utlandet i över 1år. Det längtar jag mest efter :) Det som slog mig, är att längtan är något du känner för du har kännt det förrut. Eller vart med om det tidigare. Du har haft något men mist det. Därför kan längtan vara jobbigt. Kanske det är bättre att drömma? Drömma om något man aldrig haft? Drömma om något du aldrig har gjort eller upplevt?

jaaduuu, nu ska jag drömma mig bort med hjälp av stroganoff och ris, medan jag längtar till min date med Helen ikväll :)

Kommentarer :

#1: meline

Kul ja=)



He he... jag fattar inte ens vad vi ska göra. Skratta högt så att det fångas av de som spelar in och klappa i händerna när skyltar visas?



Jag ska vinka i TV'n och skrika "Heeej Pappa, kan du se mig???"



He he. Ha en fin fin dag och en myspysig date med vår kära Helen. Hälsa.



Puss och kram

skriven
#2: helen

vår date va asbra :) jæ løøøvar dei :)

skriven
#3: Elin

Hej Therese! Kul att du borjat skriva blogg, snart sa manga att lasa att jag inte hinner med. Vi ar i Argentina nu, borjar narma sig hemresa=/ Vet inte om du hyrt ut din lgh el haft kontakt med hanna (ett tag sen jag pratade med henne men hon var intresserad iaf) Annars kan du ju kontakta henne=) Kanske skont att hyra ut till nan du kanner lite. Kram Elin

skriven
#4: Helena

Glad Påsk

/Helena

skriven
#5: Helena

Har det tagit slut på uppdateringar här?

/Helena

skriven
#6: helen

haløøøøøøøø. . nær ska du børja blogga igen då ja behøver nø kul o læse hær på jobbøøøø . . :p

skriven

Kommentera inlägget här :